Nu söker vi en screentryckare. Se vår Instagram för mer information.

Tjänster

Grafiskt bollplank

Utöver vår breda och moderna maskinpark så erbjuder vi även ett komplett utbud av tillhörande tjänster. Tveka inte att kontakta oss med dina idéer och tankar så skall vi tillsammans hitta den rätta lösningen.

Boka gärna ett besök med oss här på Stema Specialtryck, vi vet av erfarenhet att detta är ett trevligt och effektivt sätt att komma vidare i processen. Kom till oss och se exempel på produkter som tillverkats genom åren. Du är också mer än välkommen att se hur det går till när vi tillverkar produkterna hos oss här i Viared.

Vårt uppdrag är att vi tillsammans hittar rätt material, till rätt produkt och till rätt ekonomi. Vi har ofta även möjlighet att ta fram materialprover och dummys för att du som beställare skall kunna uppleva trycksaken/produkten så nära verkligheten som möjligt.

Originalavdelning / Repro

Edit Johansson
Original & Layouttjänster
076-175 06 22
edit.johansson@stema.nu

Annelie Grimm
Teamledare PrePress, Original & Layouttjänster
073-636 26 76
annelie.grimm@stema.nu

En idé. Det är i princip allt du behöver ha själv. Resten kan du få hjälp med av oss. Vi erbjuder en komplett originalavdelning för sättning och layoutuppdrag i enlighet med kundens grafiska profil om så önskas. Vi kan också hjälpa till med att ta fram skisser för att du enklare skall se din produkt i den miljö där den är tänkt att användas. Repro-arbete utförs i form av dokumentkontroll, retusch, scanning, friläggning, färghantering och framtagande av färgprovtryck.

Med hjälp av moderna system ser vi också till att säkerställa och optimera ditt digitala material så att det blir på bästa möjliga sätt i tryck. Lämnar du ett tryckfärdigt original till oss gör vi en mottagningskontroll som en extra säkerhet för dig. Det innebär att vi kontrollerar att det inte finns lågupplösta bilder i dokumentet, att typsnitt är bifogade och att det finns skärmärken och utfallande tryck. Läs gärna mer om hur du skapar en tryckfärdig PDF.

Planering / Montage

Frida Johansson
Försäljning & Projektledning
072-451 42 45
frida.johansson@stema.nu

Jimi Jonsson
Försäljning & Projektledning
076-602 34 32
jimi.jonsson@stema.nu

Utöver själva produktens utseende och tillverkning så hjälper vi dig med tjänster som ansökan av bygglov, hyra av till exempel skylift och eventuella avspärrningar. Vi gör ofta survey för att tillsammans med er som kund kunna planera och hjälpa till med den bästa lösningen. Vilka material som kan tänkas användas, hur det skall monteras och en vision om den färdiga lösningen.

Vi erbjuder alla möjliga typer av montage på plats hos er. Allt från enklare fönsterdekor till mer avancerade butiksinredningar och skyltmontage i både inom- och utomhusmiljöer. Montage utförs av våra egna proffsiga montörer i vår geografiska närhet och över hela Sverige med hjälp av vårt nätverk av duktiga montörer.

Konstruktion

Martin Moëll
Försäljning & Projektledning
070-624 96 90
martin.moell@stema.nu

Dennis Heltborg
Konstruktör & Produktions­ansvarig
070-284 67 60
dennis.heltborg@stema.nu

Låt oss hjälpa dig att ta fram just din önskade konstruktion. Med konstruktion menar vi en unik skräddarsydd produkt anpassad för just era behov. Det kan vara allt från en enkel förpackning till exempelvis avancerade Re-board-lösningar.

Hos oss på Stema Specialtryck har vi en egen konstruktör. I dialog med er kontaktperson och hen kommer vi tillsammans fram till vilket syfte, användningsområde och hållbarhet som är lämpligt för just er produkt. Vi tar fram prover om så önskas och även digitala ritningar där ni som kund eventuellt kan anpassa er tryck-layout efter. Se gärna exempel på konstruktionsprodukter.

Beställningssystem

Jens Gustafsson
Försäljningschef & Personalansvarig tjänstemän
070-568 30 40
jens.gustafsson@stema.nu

Ida Jansson
Projektledare Webbtjänster
070-141 21 43
ida.jansson@stema.nu

Med en beställningssida till ert företag kan vi förenkla er vardag gällande hantering av kommunikationsmaterial. Oavsett om det är tryckt material som ska beställas eller om det är digitalt material som ska hanteras.

StemaGo som är vårt beställningssystem, ger ert företag kontroll på er grafiska profil och tillhörande trycksaksproduktion via internet. Ni kan hantera alla era produkter samtidigt som ni slipper onödiga korrektur och reklamationer. Tid för hanteringen av företagets trycksaker minimeras och ger därmed mer tid för till exempel säljarbete, kundvård, marknadsföring eller produktion.

Gränssnitt, produktutbud och eventuella övriga tjänster är unikt för ert företag. Behörigheter kan styra vem som får beställa vad. Företagets medarbetare kan ges möjlighet att automatiskt skapa sina konton i systemet. De har sedan sina uppgifter sparade så att det blir än enklare att beställa nästa gång.

Företagets medarbetare kan själva skapa sina original. Ladda upp filer till sina produkter som de önskar beställa. Eller avropa lagerprodukter från hyllan, men förstås också beställa trycksaker som skall produceras direkt likt tidigare tryckning. Möjlighet finns också att ladda hem digitalt underlag om så önskas.

För er är det enkelt och lätt att beställa genom StemaGo då era produkter och adresser finns förinlagda i kassan. Ni får automatiskt orderbekräftelse och leveransbesked så att ni slipper fundera på när vi levererar trycksakerna till er. En annan fördel är förstås att ni direkt kan se era priser på produkterna och då inte behöver lägga tid på att ta in offert från oss på Stema.

Om ni som företag finns representerade på många orter eller kanske är väldigt många medarbetare så kan det passa extra bra för er att beställa via internet. Företaget får då bra överblick över sitt utbud och alla medarbetare kan beställa de produkter som de har behov av. Ni kan också ha en eller flera personer som har en administratörsroll. Administratören kan bland annat underhålla adresser, skapa användare eller ta del av beställningsstatistik och eventuella lagersaldon.

Lagerhållning / Distribution / Leverans

Lennart Ståhl
Platschef & Fastighetsansvarig
070-649 30 02
lennart.stahl@stema.nu

Daniel Bördin
Inköp- & Logistiksamordnare
070-972 19 98
daniel.bordin@stema.nu

I våra nästan 7.000 kvadratmeter stora lokaler lagerhålls färdiga produkter både på pall-lager och på lagerhyllor, baserat på vad som är lämpligast för just era produkter. Merparten är då produkter som vi tillverkat i större upplagor och som med fördel avropas via vårt beställningssystem StemaGo.

Vi distribuerar dagligen cirka hundra beställningar. Det kan vara allt från enstaka produkter som kanske till och med körs ut av vår egen budbil, material till inredningstryck i en hel butik, postinlämningar eller till exempel en kampanj som är riksomfattande. Självklart går det även bra att hämta sina produkter direkt hos oss också.

Leveranser görs på det hållbaraste bästa sättet. Omsorgsfullt packat och med bästa möjliga samordningseffekt. Vi skickar med fördel på våra fraktavtal men kan även använda kunders avtal om så önskas. Vanligast är att vi skickar era leveranser med DHL där vi också nyttjar deras tjänst – Skicka Grönt. Se deras film om tjänsten.